De food- en chemische industrie worden geconfronteerd met diverse uitdagingen. Deze omvatten klimaatverandering, CO2-reductie (via certificering), de energietransitie gekoppeld aan de huidige energiecrisis, klantbeleving, digitalisering en sociale media marketing. Daarnaast spelen geopolitieke belangen een cruciale rol, vooral wat betreft het vestigingsbeleid van multinationals. Zij zoeken naar 'veilige' productielocaties in landen met stabiele, democratische regimes. Deze trends bieden zowel kansen als bedreigingen voor bedrijven van alle groottes en hun toeleveranciers.
Om de toekomstige uitdagingen te overtreffen, investeren onze opdrachtgevers volop in Human Capital.
Deen Recruitment speurt, selecteert en begeleidt managers en professionals met een helder inzicht in de veranderingen en transities binnen de sectoren food, pharma en chemicals. Hierbij ligt de nadruk op 'creative value creation'.
Wij werken voor organisaties die actief zijn in 'creative value creation', bijvoorbeeld:
Neste die met McDonald’s een circulair-economisch samenwerkingsverband is aangegaan. Gebruikt frituurvet recyclen tot MY Renewable Diesel dat dezelfde prestaties levert maar drastisch de CO2e-uitstoot vermindert ten behoeve van een milieuvriendelijker wagenpark. McDonald’s heeft dit in gebruik genomen.
De Wageningse start up GreenProtein B.V. heeft een proces ontwikkeld om het hoogwaardige eiwit RuBisCo te winnen uit groene bladeren, waaronder bietenblad. Dit eiwit kan worden toegepast als voedingsingrediënt. Deen heeft diverse mensen bemiddeld bij GreenProtein en toen de investeerders wilden stoppen is er door een managing partner van Deen een contact opgezet tussen de CEO van wat toe Cosun Biobased Products heette en de toenmalige CEO van GreenProtein. Dit leidde al snel tot een acquisitie die heel goed aansluit bij de missie van Suiker Unie (dochterbedrijf van Royal Cosun) om alle componenten van een suikerbiet optimaal te verwaarden. Hiermee spelen ze tevens in op de toenemende vraag naar plantaardige eiwitten.